الله الرسول محمد الاسلام
الله الرسول محمد الاسلام
الله الرسول محمد الاسلام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الله الرسول محمد الاسلام

مرحبا بكم في منتديات اصحاب ولا

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

كيف تكونى جذابة

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
juleat

juleat

كيف تكونى جذابة Empty
مُساهمةموضوع: كيف تكونى جذابة   كيف تكونى جذابة Emptyالخميس أبريل 02, 2009 5:12 am

في استطلاع موسع اجري في الولايات المتحدة الاميركية جرى جمع معلومات عن اكثر صفات المرأة التي تجذب الرجل، وتبين من خلال الاستطلاع ان هناك فوارق جزئية كثيرة الى جانب عوامل مشتركة اجمع اغلب الرجال على انها تجعل المرأة جذابة بالنسبة اليهم.

من اهم صفات المرأة التي تجذب الرجل ما يلي:
1- استقلاليتها وقدرتها على الاعتناء بنفسها وعدم خشيتها من تجربة ما هو جديد بالاضافة الى عدم حاجتها الى رجل يقوم على تلبية كل طلباتها ورغباتها.

2- الجميلة المغرية، لكن بشرط الا يكون الاغراء مبالغا فيه، بحيث تصبح المرأة اميل الى الابتذال منها الى الجمال.

3- الذكية التي تعبر عن حبها ومشاعرها بذكاء وتكتفي بالتلميح لا التصريح بحيث تبقي الرجل في حالة ترقب وتحفز.

ويجمع الرجال الذين شملهم الاستطلاع على ان العلاقات تكون اقوى اذا ما تخللتها اللمسات الصغيرة التي تضيفها المرأة الى علاقتها بالرجل.

4- المرأة التي تلعب دور الصديقة والحبيبة، تبتعد الملل ، بحيث يستمتع الاثنان بصحبة بعضهما البعض كالاصدقاء ويتبادلان النكت والضحك ويتحللان من قيود العلاقة التقليدية التي تصبح مملة بمرور الوقت.

5- يحب الرجال المرأة التي لا تمارس الضغوط عليهم لتحقيق ما تريده، ويجمع اغلبهم على ان هذا الامر من اكثر الامور التي تنفرهم من المرأة، فمعظمهم لا يستطيع تحمل ضغط المرأة المستمر مما يفشل العلاقة الزوجية.
منقوووووووووول
Romeo
مشرف عام
Romeo

كيف تكونى جذابة Empty
مُساهمةموضوع: رد: كيف تكونى جذابة   كيف تكونى جذابة Emptyالخميس أبريل 02, 2009 2:31 pm

برافو عليكي يا جولي كلام مظبوط جدا ودول فعلا اهم حاجات بتجذب الرجل للمراه وبالنسبالي انا اهم اتنين رقم 4 ورقم 5
لاني مش بحب احس ان حبيبتي تقدر تستغنى عني وبكون مبسوط جدا لما البي طلباتها ورغباتها واحس ان وجودي في حياتها فارق معاها جدا
لان الشكل مابقاش هو اللي بدور عليه ولا يهمني انها تكون مغريه بس انا حبيبتي بقى عسوله اوي وجذابه وده بيخليني اغير عليها جدا
انا فعلا بميل جدا للبنت الذكيه وبحب انها تعبر عن حبها بذكاء بس انا دلوقتي بحب اسمع من حبيبتي كلام الحب بكل وضوح ومن غير تلميح ولا ذكاء
طول عمري بحلم حبيبتي تكون صاحبتي والحمد لله الحلم ده اتحقق
رقم 5 طبعا انتي عارفه رايي فيها وعارفه اني موافق عليها جدا وهي دلوقتي مش عاملالي مشكله لان حبيبتي مش بتضغط عليا بالعكس هي بتخفف عني الضغوط الي بتعرضلها
juleat

juleat

كيف تكونى جذابة Empty
مُساهمةموضوع: رد: كيف تكونى جذابة   كيف تكونى جذابة Emptyالخميس أبريل 02, 2009 6:20 pm

يسلملى مرورك يامحمد فعلا انا لما قريت الموضوع دا اقتنعت جدا بكل كلمة فية وحسيت انى دى فعلا اهم حاجة لازم تبقى فى المراة لكى تصبح جذابة
بالنسبة انك بتغير على حبيبتك اكيد هى بتبقى مبسوطة اوى بغيرتك عليها
وكمان موفقاك جدا على النقط اللى اخترتها تبقى مهمة
لازم الحبيبة تبقى صديقة قبل متبقى حبيبة وتتعلم تفصل وانا عن نفسى بعمل كدة مع حبيبى وبحس انو اروع صديق
كمان النقطة الخامس ة لازم الحبيب ة تخلى بالها اوى من الضغوط اللى ممكن تمارسها على حبيبها
وانا بصراحة سعات كتير بضغط على حبيبى اوى بس هو ديما بيسامحنى
MANOOO

MANOOO

كيف تكونى جذابة Empty
مُساهمةموضوع: رد: كيف تكونى جذابة   كيف تكونى جذابة Emptyالجمعة أبريل 03, 2009 6:33 pm

بجد موضوع جميل ومهم جدا يا جولى وانا فى رائى ان من اهم الاشياء الى بتجذب الرجل للمراة هى رقم 5 لان الرجل مش بيحب الضغوط بالعكس بيحب المراة الى بتحاول تخفف عنة الضغوظ وكمان بيحب المراة الذكية جدااا
juleat

juleat

كيف تكونى جذابة Empty
مُساهمةموضوع: رد: كيف تكونى جذابة   كيف تكونى جذابة Emptyالجمعة أبريل 03, 2009 6:59 pm

والله يامانو انتى عندك حق فعلا عدم ممارسة الضغوط على الرجل مهم جدا وكمان الباقى مهم جدا الرجل يحب المراة المستقلة والجميلة المغرية والذكية اللى تعبر عن حبها فى صمت وتكتفى بمجرد اشارات وتكون الصديقة والحبيبة ايضا
وعموما يامانو المقايس اختلفت ومبقناش عارفين اية الصح واية الغلط ونحب ازاى اية نعملة واية منعملوش

كيف تكونى جذابة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» تعلمي تكوني جذابة ومحبوبة